BEZPŁATNE SZKOLENIA
Serdecznie zapraszamy do udziału w
82 godzinnym cyklu szkoleń "Zasady zakładania i prowadzenia podmiotów ekonomii
społecznej"(wraz z doradztwem indywidualnym oraz dwudniową wizytą studyjną do Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Gminy
Bałtów "BAŁT" oraz do Wspólnoty "CHLEB ŻYCIA" w Jankowicach i Zochcinie) realizaowanym w ramach projektu "Małopolski
Inkubator Ekonomii Społecznej" przez Towarzystwo Oświatowe Ziemi Chrzanowskiej w Chrzanowie. W ramach poprzednich
przeszkoliliśmy już 123 osoby!
Więcej na
www.mies-malopolska.pl
POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW POSZKODOWANYCH W POWODZI
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA udziela wsparcia w postaci pożyczek do kwoty 50.000 zł dla przedsiębiorców
poszkodowanych przez powódź lub osunięcia ziemi wywołane opadami w 2010 roku. Jednocześnie istnieje możliwość umorzenia pozyczki
w 100 %.
Do Państwa dyspozycji są nasi konsultanci w wymienionych poniżej punktach:
KRAKÓW
Siedziba MARR
ul.Kordylewskiego 11, 31-542 Kraków
poniedziałek - piatek: 8.00 - 16.00
SKAWINA
Podkrakowska Izba Gospodarcza
Rynek 12, 32-050 Skawina
każdy drugi czwartek miesiąca w godz: 10.00 - 16.00
ZMIANY PKD 2004 na PKD 2007
Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007r.(Dz. U. z 2007r. Nr 251
poz.1885) od 1 stycznia 2010 roku - tracą aktualność zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej z kodami PKD 2004.
Przedsiębiorcy figurujący w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy Spytkowice,
którzy dokonali wpisu do ww. ewidencji przed 1 stycznia 2008r. i nie dokonywali po tej dacie żadnej
zmiany w posiadanym wpisie - zobowiązani sa do końca 2009 r. zaktualizować swoje zaświadczenia o wpisie
poprzez przeklasyfikowanie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej z kodów 2004 na kody 2007.
Nie dokonanie przedmiotowej zmiany wpisu może spowodować po 1 stycznia 2010 roku trudności przy załatwianiu
spraw bankowych, zawieraniu umów gospodarczych, uniemożliwić złożenie oferty w przetargu itp.
Bezpłatnej zmiany wpisów można dokonywać codziennie w Urzędzie Gminy Spytkowice w godzinach pracy urzędu .
Niezbędne druki (wniosek EDG-1 wraz z załącznikami ) dostępne są w tut. Urzędzie Gminy pok. Nr 9 lub na
stronie internetowej Urzędu Gminy Spytkowice www.spytkowice. net.pl w zakładce Urząd Gminy - Referaty-
Stanowisko ds. działalności gospodarczej.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów (33) 8791-820 i 8791-876 wew.37
OPŁATA ZA KORZYSTANIE Z ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Urząd Gminy Spytkowice przypomina Przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Spytkowice
na podstawie stosownych zezwoleń, że 30 września 2009 r. mija ustawowy termin na dokonanie wpłaty III raty należności za
korzystanie z zezwoleń w roku 2009, zgodnie z art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi.
Wpłaty można dokonać bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego w Spytkowicach bez ponoszenia dodatkowych opłat
gotówką lub przelewem na konto Urzędu Gminy w Spytkowicach ul. Zamkowa 12 34 -116 Spytkowice w BPS/o Spytkowice
nr konta bankowego - 91 8112 0008 0030 0214 2000 0010
na podstawie otrzymanego : "Naliczenia opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych" z adnotacją,
że jest to I rata opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygaśnie z powodu niedokonania opłaty w określonej wysokości w ustawowym terminie,
może się ubiegać ponownie o wydanie zezwolenia po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji stwierdzającej
wygaśnięcie zezwolenia. Termin do dokonania opłaty ma charakter materialnoprawny, czyli nie podlega przywróceniu,
a organ administracji nie ma prawnej możliwości dokonywania oceny przyczyn niedokonania opłaty w terminie.
Wszelkich informacji na temat opłat udziela się w pok. Nr.9 Urzędu Gminy Spytkowice
ul. Zamkowa 12 lub telefonicznie pod numerami /033/ 87 91 820 lub 876 wew. 37
ZGŁOSZENIE WPISU DO EWIDENCJI Działalności Gospodarczej w Urzędzie Gminy Spytkowice
Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. Uzyskanie
zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności jest pierwszym krokiem do założenia własnej działalności
gospodarczej .Dla mieszkańców Gminy Spytkowice ewidencje działalności gospodarczej prowadzi Wójt Gminy
Spytkowice.
Przed przystąpieniem do wypełniania formularza rejestracji
EDG-1, prosimy o przygotowanie niezbędnych danych,
które zostaną wprowadzone w odpowiednie pola:
- oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL
- numer NIP o ile taki posiada;
- oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy;
- określenie przedmiotu działalności - czyli opis zakresu czynności według Polskiej Klasyfikacji Działalności,
Uwaga: Zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej
Klasyfikacji Działalności (PKD), przedmiot działalności należy klasyfikować na poziomie podklasy
(numer pięcioznakowy: 4 cyfry + 1 litera alfabetu).
- datę rozpoczęcia działalności gospodarczej;
- numer telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej, o ile przedsiębiorca posiada
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej EDG -1 wraz z załącznikami, stanowi jednocześnie wniosek o
wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszenie identyfikacyjne albo
aktualizacyjne, o których mowa w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
zgłoszenie płatnika składek albo jego zmiany w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo
zgłoszeniem oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników w rozumieniu przepisów o
ubezpieczeniu społecznym rolników.
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (zmiana, wykreślenie) może być też przesłany do Urzędu
Gminy Spytkowice listem poleconym z własnoręcznym podpisem przedsiębiorcy (pełnomocnika), którego własnoręczność
poświadczona została przez notariusza.
Zgłoszenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej ,zmiana wpisu oraz wykreślenie z ewidencji nie
podlega opłacie.
Wniosek EDG-1 dostępny jest poniżej we "Wnioskach do pobrania", również na stronie Ministerstwa Gospodarki w
Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
INFORMACJE O MOŻLIWOŚCI ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
W wyniku wprowadzonych zmian w ustawach: O swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095) i
Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178, z późn. Zm.)od 20 września 2008 r. przedsiębiorca
niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 24
miesięcy.
Zgłoszenie informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej zwolnione jest z opłat.
Uwaga : zawieszenie działalności gospodarczej prowadzonej przez osobę fizyczną powoduje "zawieszenie" całości
wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Oznacza to , że przedsiębiorca nie może wykonywać żadnej działalności
gospodarczej wymienionej w swoim wpisie .
Należy przy tym pamiętać że w przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie
wykonywania działalności gospodarczej jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników , a
odpowiedzialność za skuteczność zawieszenia wobec innych wspólników spółki ponosi przedsiębiorca.
Wszelkie informacje oraz druki wniosków wraz z obowiązującą procedurą znajdują się na stronie internetowej
Urzedu Gminy Spytkowice, a pytania na nurtujące Państwa wątpliwości można zgłosić do Ewidencji Działalności
Gospodarczej Urzędu Gminy w Spytkowicach ul. Zamkowa 12 w pok. Nr. 9 w godzinach 7.30 - 15.30, w środy
od 9-tej do 17-tej.
Ewentualne informacje są udzielane pod numerami telefonów 8791-820 i 8791-876
wew.37
Wnioski do pobrania
Uwaga!! Informujemy, że od dnia 01.01.2008 r. następuje zmiana kodów PKD 2004 na kody PKD 2007,
zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
Pliki dotyczące PKD 2007
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r.
KOMUNIKAT dla przedsiębiorców
Ustawa z dnia 2 lipca 2004r o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U. Nr.173, poz.1807
z późn.zm./ w rozdziale 5 art. 81 nakłada na przedsiębiorcę obowiązek posiadania i prowadzenia książki kontroli w swojej siedzibie jak również obowiązek udostępniania jej
na żądanie organu kontroli.
W przypadku braku powyższego dokumentu mogą być wyciągane konsekwencje wobec
przedsiębiorcy.
Książkę kontroli można zakupić w Urzędzie Skarbowym w Wadowicach .
Fundusz Pożyczkowy Małopolska Południowo - Zachodnia
Pożyczki:
- Dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą (także absolwentów i bezrobotnych)
- Dla mikro i małych przedsiębiorców (do 50 osób zatrudnionych, obroty do 10 mln Euro)
- Do kwoty 120.000,00 złotych
- Na okres do 5 lat
- Karencja na spłatę kapitału do 6 miesięcy
- Korzystne i stale oprocentowanie 6,60 %
- Prowizja płatna jednorazowo:
Dla starterów (do 3 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej) 0,5 %
Dla pozostałych przedsiębiorców 2,0 %
UWAGA !!!
Dla stałych klientów pożyczka do 40.000,00 złotych zabezpieczana tylko wekslem własnym in blanco. Ponadto, możliwość
uzyskania pożyczki w trybie uproszczonym do 15.000, zł w ciągu pięciu dni.
Szczegółowa oferta pożczkowa dostępna w siedzibie Stowarzyszenia "Samorządowe Centrum Przedsiębiorczości i Rozwoju"
w Suchej Beskidzkiej; ul. Mickiewicza 41
Tel: (33) 874 1103, 874 53 51
Email: fundusze@owpsucha.iap.pl
PUNKT KONSULTACYJNY
ŚWIADCZY BEZPLATNE USLUGI DLA MALYCH I SREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE:
podstawowych informacji związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz zarządzaniem przedsiębiorstwem
(porady z dziedziny prawa, marketingu, finansów i podatków etc.)
informacji o dostępnej na rynku ofercie finansowania dzialainosci małych i średnich przedsiębiorstw, w tym oferty
banków skierowanych do sektora MSP, pomocy finansowej pochodzącej z funduszy publicznych oraz innych instytucji
finansowych (m.in. firm laesingowych, funduszy poręczeniowych, pożyczkowych, kapitałowych itp.),
informacji na temat środków pomocowych dostępnych w ramach realizacji polityki Rządu wobec małych i średnich
przedsiębiorstw oraz na temat innych instrumentów wsparcia dla tego sektora,
informacji dotyczących zasad przygotowania wniosków o udzielenie dotacji z programów realizowanych ze środków Rządu
Polskiego, program Phare, funduszy strukturalnych dostępnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
Regionalnych Instytucjach Finansujących oraz innych program6w pomocowych dostępnych na rynku.
Stowarzyszenie "Samorządowe Centrum Przedsiębiorczości i Rozwoju"
34-200 Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 41 32-500 Chrzan6w, ul. Rynek 16
tel. 033 874 1103, fax 033 874 12 85, tel./fax 032 623 06 35, kom. 661914 291
www.owpsucha.iap.pl, e-mail:owpsucha@iap.pl www.armz.pl, e-mail:biuro@armz.pl