ARCHIWUM - OGŁOSZENIA
Weź udział w akcji informacyjnej! Zacznij dbać o powietrze, którym oddychasz!
Ogłoszono nabory wniosków
Dzień dobry,
W związku z rekrutacją do projekty "BO JAK NIE WY, TO KTO?" realizowanym na terenie Małopolski Zachodniej (powiaty: olkuski, oświęcimski, chrzanowski i wadowicki) zwracamy się z prośbą o udostępnienie informacji o naszym projekcie na Waszej stronie internetowej.
NASZ PROJEKT DAJE DUŻO MOŻLIWOŚCI DLA OSÓB DO 30 R.Ż. - SZKOLENIA, STAŻ, WSPARCIE.
link do naszej strony internetowej: http://jmm.net.pl/jakniewytokto/
Rekrutacja prowadzona będzie na terenie Małopolski Zachodniej w sposób ciągły aż do zakwalifikowania planowanej liczby uczestników, nie dłużej jednak niż do 31 października 2017 roku.
Projekt indywidualnej i kompleksowej aktywizacji zawodowo-edukacyjnej młodych mieszkańców Małopolski Zachodniej współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Grupą docelową naszego projektu stanowią młodzi w wieku 15-29 lat zamieszkujący tereny Małopolski Zachodniej (powiaty: olkuski, oświęcimski, wadowicki oraz chrzanowski), bierni zawodowo, którzy w danej chwili nie tworzą zasobów siły roboczej, nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym oraz nie szkolą się. Projekt kierujemy przede wszystkim do osób poniżej 24 roku życia, o niskich kwalifikacjach oraz z niepełnosprawnością.
W ramach projektu oferujemy:
Pozdrawiam
Anna Sikora
Asystent Projektu
Projekt w zakresie odnawialnych źródeł energii dla mieszkańców Doliny Karpia
- zmiana terminów
Stowarzyszenie Dolina Karpia informuje, iż w związku z realizacją działań zmierzających do złożenia wniosku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (poddziałanie 4.1.1.) w zakresie odnawialnych źródeł energii (OZE), o którym mowa tutaj, termin na wypełnienie stosownej ankiety, w której można określić swoje preferencje co do rodzaju ewentualnej inwestycji zostaje wydłużony do dnia 10 października 2017 roku.
Ponadto termin wykonywania przez przedstawicieli firmy VOLTIKA indywidualnych audytów energetycznych, które określą możliwości budowy infrastruktury OZE na posesjach mieszkańców zostaje wydłużony do dnia 20 października 2017 roku.
Informacje na temat realizowanego projektu można uzyskać w poszczególnych gminach Doliny Karpia tj. Brzeźnicy, Osieka, Polanki Wielkiej, Przeciszowa, Spytkowic, Tomic i Zatora oraz pracowników Stowarzyszenia Dolina Karpia.
7th IWA conference on odours & air emissions.
Konferencja organizowana jest przez International Water Association (IWA) przy wsparciu Wydział Instalacji Budowlanych Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska PW oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW.ZAPROSZENIE
Stowarzyszenie Regionalne Centrum Wolontariatu w Krakowie zaprasza przedstawicieli kadry pedagogicznej małopolskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu Poznaj, decyduj, działaj - czyli jak angażować młodzież szkolną, które odbędzie się dnia 30 października 2017 r. w Wadowickim Centrum Kultury w Wadowicach w godz: 9:00-16:00.
Załączniki:OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Spytkowice informuje Mieszkańców Gminy, że został zniesiony zakaz przetrzymywania drobiu w pomieszczeniach zamkniętych.
Nadal występuje obowiązek utrzymywania drobiu w ogrodzonych wybiegach, pojenia i karmienia drobiu w budynkach, w których należy zabezpieczyć wodę i pasze przed dostępem dla ptactwa dziko żyjącego.
Ogłoszono nabory wniosków
Zarząd Stowarzyszenia Dolina Karpia informuje, iż ogłoszono kolejne nabory wniosków, które odbędą się w terminie od 4 maja do 19 maja 2017 roku. Wnioski składać będzie można zgodnie z poniższymi zakresami:
Program Operacyjny "Rybactwo i Morze" na lata 2014-2020OGŁOSZENIE
W dniu 22 kwietnia 2017 r. o godzinie 11.00 w Oświęcimiu na ul. Leszczyńskiej 7, odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące bezpłatnych kursów na koparki, ładowarki, koparko- ładowarki, walce, równiarki i inne.
Zajęcia teoretyczne odbywać się będą w Muzeum Regionalnym w Bachowicach, przy ul. Ks. Gołby 129 (stara szkoła rolnicza).NASTĄPIŁA ZMIANA TERMINU SPOTKANIA Z 23.04.2017 GODZ. 8.00
NA 22.04.2017 GODZ. 11.00
OGŁOSZENIE - Niepełnosprawni aktywni na rynku pracy
Ogłoszenie naboru wniosków 1/2017
KONSULTACJE
W dniu 6 grudnia rozpoczęły się konsultacje projektu uchwały Sejmiku Województwa Małopolskiego w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa małopolskiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw, które potrwają do 5 stycznia 2017 roku.
Jednocześnie dla wszystkich zainteresowanych osobistym udziałem w konsultacjach zorganizowane zostało wysłuchanie publiczne. Otwarte spotkanie odbędzie się 4 stycznia 2017 r. o godz.16:00 w Centrum Kongresowym w auli na parterze w budynku Wydziału Leśnego przy. al. 29 listopada 46 w Krakowie.
OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Spytkowice informuje, że zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) w dniach od 29.03.2017 r. do 30.04.2017 r. wyłożony jest do publicznego wglądu spis inwentaryzacyjny mienia podlegającego komunalizacji obejmującego działki o numerze ewidencyjnym: 947 o pow. 0,0262 ha, 2631/2 o pow. 0,0888 ha, 2635/1 o pow. 0,0220 ha, 2770/4 o pow. 0,1731 ha, 2816 o pow. 0,0174 ha położone w Ryczowie - objętą księgą wieczystą KR1W/00035392/8.
Karta inwentaryzacyjna Nr 1 oraz dokumenty dotyczące przejmowanej nieruchomości są do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu Gminy Spytkowice - Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska, w godzinach pracy tj. (poniedziałek, wtorek, czwartek od godz. 7.30 do godz. 15.30, środa od godz. 7.30 do godz. 17.00, piątek od godz. 7.30 do godz. 14.00).
Załączniki:Wójt Gminy Spytkowice
mgr Mariusz Krystian
INFORMACJA dla ROLNIKÓW
OGŁOSZENIE "AKCJA ZIMA 2016/2017"
Uprzejmie informuję mieszkańców Gminy Spytkowice, że za zimowe utrzymanie dróg na terenie administracyjnym Gminy Spytkowice odpowiedzialni są:
1. Za utrzymanie drogi krajowej nr 44 - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
i Autostrad Rejon Wadowice z siedzibą w Babicy tel. /33/ 873 73 28 oraz /33/ 873 77 37, fax. /33/ 873 78 21
Wykonawcą robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg jest:
Przedsiębiorstwo Budowlano - Drogowo - Mostowe "DROG -BUD" Franciszek Fryc, 34-116 Spytkowice, ul. Zamkowa 3, tel/fax. /33/ 879 15 09
2. Za utrzymanie dróg powiatowych - Starostwo Powiatowe w Wadowicach, Wydział Dróg Powiatowych tel. /33/ 873 42 30
Wykonawcą robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg jest:
"BROWAB" Jan Kufel, 34-116 Spytkowice, ul. Kanada 2, tel. 793 588 415
3. Za utrzymanie dróg gminnych - Gmina Spytkowice ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice tel. /33/ 879 18 20 wew. 44
Wykonawcą robót jest Zakład Usług Komunalnych w Spytkowicach, 34-116 Spytkowice ul. Zamkowa 57. tel. /33/ 879 16 95, kom. 609 478 000
Ogłoszenie naboru wniosków 2/2017
Ogłoszenie naboru wniosków 3/2017
Ogłoszenie naboru wniosków 4/2017
Do 4 listopada 2016 zgłaszać można kandydatury wolontariuszy do wojewódzkiego etapu ogólnopolskiego konkursu "Barwy Wolontariatu". Celem konkursu jest wyróżnienie osób zaangażowanych w różne formy działalności wolontarystycznej.
Konkurs Barwy Wolontariatu stwarza możliwość zaprezentowania działań wolontariuszy i ciekawych akcji wolontariackich, pozwala promować miejsca wzorowo współpracujące z wolontariuszami oraz ukazać różnorodność działań społecznych i aktywności wolontariuszy, którzy są obecni niemalże we wszystkich sferach życia społecznego.
W tym roku konkurs odbywać się będzie już po raz szesnasty i będzie okazją, by w szczególny sposób podziękować wolontariuszom, na co dzień współpracującym z organizacjami pozarządowymi, placówkami publicznymi i osobami prywatnymi.
Dzięki nadsyłanym zgłoszeniom organizatorzy w każdym z województw mają okazję poznać i nagradzać ciekawe postaci wolontariuszy, którzy angażują się w przeróżne obszary działań społecznych, min. w wolontariat w kulturze, przy imprezach sportowych, wydarzeniach okolicznościowych, wolontariat w szpitalach, hospicjach, przy udzielaniu korepetycji, odwiedzania osób starszych, pomoc niepełnosprawnym i wiele, wiele innych.
INFORMACJA
Wójt Gminy Spytkowice ustala dla roku szkolnego 2016/2017 harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym, a także terminy składania dokumentów do przedszkoli i klas pierwszych szkół podstawowych na terenie gminy Spytkowice zgodnie z Zarządzeniem Nr 145/2015 Wójta Gminy Spytkowice z dnia 22 stycznia 2016r.
Załącznik:Wójt Gminy Spytkowice informuje, że od dnia 1 stycznia 2016 roku weszły w życie przepisy zmieniające ustawy: o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym i o podatku leśnym, mające wpływ na wysokość wymiaru podatku.
Główne zmiany to:Informacja dla posiadaczy zabytkowych nagrobków na cmentarzu w Spytkowicach
Proces odnowy zabytkowych nagrobków na spytkowickiej nekropolii trwa nieprzerwanie od 2011 roku. Środki gromadzone corocznie podczas kwesty organizowanej w terminie przypadającym na uroczystość Wszystkich Świętych oraz dotacje z Urzędu Gminy przeznaczane są na ratowanie zapomnianych zabytkowych pereł sztuki nagrobnej.
W celu przyspieszenia prac renowacyjnych i zapewnienia należytej ochrony zabytkom inicjator renowacji Marek Gajowy - Radny Gminy Spytkowice wspólnie z Urzędem Gminy podjęli decyzję o wpisie szczególnie cennych nagrobków do rejestru zabytków. Obiekty te są przedstawione na rysunkach 1-5 w załączonym pliku.
Warunkiem pozytywnego przeprowadzenia procedury umieszczenia grobowców w spisie zabytków konieczne jest wyrażenie zgody dysponentów wspomnianych obiektów a więc osób posiadających prawo do rozporządzania nagrobkami (m.in. rodzina zmarłego/-ej lub zmarłych). Prosimy zatem, aby dysponenci nagrobków wyrazili swoją zgodę lub odmowę dokonania aktu wpisu do rejestru zabytków.
INFORMACJA DLA ROLNIKÓW
REKRUTACJA DO PROJEKTU INWESTYCJA MŁODYCH W PRZYSZŁOŚĆ
realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,Zakończenie Akcji PIT
Urząd Skarbowy w Wadowicach informuje o ułatwieniach dla podatników, którzy mają zamiar złożyć zeznanie podatkowe za 2015 rok.
Termin rozliczenia rocznego zeznania podatkowego mija w tym roku w poniedziałek 2 maja, dla wszystkich którzy zamierzają złożyć swoje zeznanie osobiście w ostatnich dniach Urząd Skarbowy przygotował specjalne ułatwienia. Wszyscy, którzy zamierzają osobiście złożyć lub wysłać deklarację podatkową przez Internet, mogą odwiedzić urząd w wydłużonych godzinach. W czwartek (28 kwietnia) oraz piątek (29 kwietnia) Urząd Skarbowy w Wadowicach będzie czynny w godz. 7.15-18.00.
Do tej pory swoje rozliczenie złożyło prawie 43 tys. osób, z czego w formie elektronicznej wysłane zostało ponad 60% najpopularniejszych zeznań rocznych PIT-37 (tj. ponad 26 tys.) - informuje Adam Kosek, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wadowicach. W Urzędzie Skarbowym w Wadowicach przygotowane w tych dniach będą punkty informacyjne, a odwiedzający będą mieli do dyspozycji broszury na temat zasad odliczania podatku czy przysługujących ulg. Do dyspozycji odwiedzających jest również stanowisko komputerowe, na którym przy pomocy pracownika będzie można złożyć zeznanie w formie elektronicznej (należy zabrać ze sobą dowód tożsamości oraz informacje od pracodawców).
W związku z faktem, iż ostatni dzień kwietnia wypada w tym roku w sobotę, termin na rozliczenie został zgodnie z przepisami wydłużony do 2 maja (poniedziałek). Tego dnia Urząd Skarbowy w Wadowicach również będzie otwarty w godz. 7.15-18.00. W poniedziałek będzie można również złożyć zeznanie do północy - w urzędzie zostanie wystawiona specjalna urna, do której będzie można wrzucić swoje rozliczenie. Osoby, które nie będą mogły skorzystać z tej możliwości mogą wysłać swoje zeznanie przez Internet lub z placówek pocztowych, które świadczą usługi całą dobę (najbliższa placówka to UP Kraków 53, ul. Lubicz 4). Decydująca przy uznaniu terminu jest data potwierdzenia odbioru (tzw. UPO) lub stempla pocztowego.
Trwa składanie wniosków o dopłaty do materiału siewnego
"Szybki PIT" w Urzędzie Skarbowym w Wadowicach
Rozpoczynamy akcję "Szybki PIT"
Szybki PIT to kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która wspiera podatników przy rozliczeniu rocznego zeznania podatkowego (PIT). Akcja odbędzie się już po raz ósmy i obejmie swoim zasięgiem całą Polskę. Rozpocznie się 19 lutego, a zakończy dwa tygodnie po zamknięciu okresu rozliczeniowego, który w tym roku upływa 2 maja.
W ramach kampanii Szybki PIT przygotowaliśmy dla podatników wiele narzędzi, które pomogą im w wypełnieniu tego obowiązku. Będą to między innymi, tradycyjne już, dni otwarte we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce, wydłużone godziny pracy pod koniec kwietnia i dyżury telefoniczne naszych ekspertów. Akcja będzie też obecna na Facebooku. Wzorem ubiegłego roku przygotowaliśmy również specjalną aplikację, dzięki której podatnicy będą mogli szybko i łatwo zadać pytanie, na które otrzymają fachową odpowiedź - wylicza minister finansów Paweł Szałamacha.
Szybki PIT w swojej nazwie nawiązuje do faktu, że składając PIT przez Internet, można zrobić to naprawdę szybko. Dodatkowo jest to proste i bezpieczne, a jednocześnie oszczędza czas i pieniądze. Nie trzeba przy tym drukować formularza, wypełniać go odręcznie czy kupować znaczka pocztowego - przypomina Urząd Skarbowy w Wadowicach.
W ramach tegorocznej akcji resort finansów przygotował dla podatników wiele udogodnień oraz narzędzi ułatwiających rozliczenia:
Kampanii Szybki PIT towarzyszy strona internetowa www.szybkipit.pl. Zawiera ona aktualności, broszury informacyjne Ministerstwa Finansów, informacje o sposobach rozliczeń rocznych przez Internet oraz wyszukiwarkę urzędów skarbowych. Na stronie będzie też dostępna aplikacja pytaniowa Szybki PIT. W ubiegłym roku strona miała ponad 1 milion odsłon.
Z kolei na Portalu Podatkowym wszyscy zainteresowani znajdą m.in. aktualne formularze czy skorzystają z usługi PFR, czyli wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego.
Akcja Szybki PIT będzie też obecna na Facebooku.
Przypominamy, że w 2016 r. 30 kwietnia jest dniem wolnym od pracy (sobota), dlatego też ostatni dzień składania zeznań przypada na 2 maja.
1% na leczenie i rehabilitację Druha Tomasza Wołczyka
bryg. Paweł Kwarciak
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
w Wadowicach
603858127
Ulga na dzieci
Ulga na dzieci to najpopularniejsza, najkorzystniejsza i najbardziej dostępna ulga do odliczenia w zeznaniach podatkowych od osób fizycznych (PIT). To również jedna z najpopularniejszych metod wspomagania obywateli przez państwo. W 2016 roku zasady rozliczenia ulgi nie zmieniły się - odliczamy ją w takiej samej formule jak w roku poprzednim. Obecnie jednak uproszczono rozliczenie poprzez usunięcie załącznika PIT-UZ. W ubiegłym roku podwyższono o 20 proc. wysokość ulgi na trzecie i każde kolejne dziecko, a także wprowadzono możliwość odliczenia niewykorzystanej ulgi z tytułu wychowania dzieci.
Z ulgi prorodzinnej mogą skorzystać ci podatnicy, którzy uzyskują dochody opodatkowane według skali podatkowej i składają swoje roczne zeznania podatkowe na formularzach PIT-36 lub PIT-37. Ulga ta przysługuje rodzicom, rodzicom zastępczym i opiekunom prawnym (dziecko musi z nimi mieszkać). Przysługuje na dzieci małoletnie, otrzymujące dodatek pielęgnacyjny lub rentę socjalną oraz na dzieci, które nie ukończyły 25 roku życia i uczą się lub studiują, a także nie uzyskały dochodu wyższego niż 3 089 zł. Kwota odliczenia ulgi zależy od liczby dzieci (spełniających warunki do objęcia ulgą) oraz dochodów rodziców. Kwoty odliczeń wynoszą: 1.112,04 zł rocznie na pierwsze i drugie dziecko, 2.000,04 zł - na trzecie oraz 2.700 zł - na czwarte i każde kolejne. Przy jednym dziecku ulga przysługuje, gdy łączny dochód rodziców nie przekracza 112 tys. zł lub - jeśli rodzice rozliczają się osobno - 56 tys. zł - przypomina Urząd Skarbowy w Wadowicach.
Rodzice, którzy płacą podatki niższe od przysługującej im wysokości ulgi na dzieci, w poprzednich latach nie mogli wykorzystać jej w całości. Od 2015 r. mają już taką możliwość - wyjaśnia Adam Kosek, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wadowicach. Podatnicy mogą otrzymać zwrot kwoty stanowiącej różnicę między przysługującym im pełnym odliczeniem ulgi a kwotą odliczoną w zeznaniu podatkowym. Zwrot nie będzie mógł przekroczyć łącznej kwoty zapłaconych przez podatnika składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. W poprzednim roku, aby odliczyć niewykorzystaną część ulgi na dzieci, podatnicy wypełniali PIT-UZ. W tym roku zamiast tego formularza, wystarczy jedynie wypełnić odpowiednie pozycje w PIT-37 lub w PIT-36 - w obu PIT-ach jest to dodana sekcja zatytułowana "Dodatkowy zwrot z tytułu ulgi na dzieci" i wykazać pozostałą kwotę do odliczenia ulgi. Dzięki temu podatnicy będą mogli skorzystać z pełnej sumy przysługującego odliczenia, niezależnie od tego, jakie uzyskują dochody i w jakiej wysokości płacą podatek - dodaje Naczlnik.
W tym roku podatkowym kontynuowana jest również akcja przyspieszonego zwrotu nadpłaty podatku dla rodzin wielodzietnych, które złożą swoje zeznanie podatkowe w formie elektronicznej. Szybszy zwrot przysługuje podatnikom posiadającym uprawnienia na podstawie ustawy z 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny. Zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów nadpłata podatku powinna być zwrócona w terminie 30 dni od dnia złożenia zeznania podatkowego przez internet.
Szkoła w Ryczowie, jako jedyna placówka w Gminie Spytkowice, przystąpiła do konkursu na uzyskanie placu zabaw dla dzieci. Teren z akcesoriami do zabawy funduje firma NIVEA. Pierwszym etapem konkursu jest głosowanie internautów od 5 maja do 30 czerwca 2016 r.
Szczegółowe informacje o projekcie i możliwość głosowania jest za pośrednictwem strony internetowej szkoły: www.spryczow.iap.pl
i Gminy Spytkowice: www.spytkowice.net.pl
Codziennie każdy mieszkaniec ma możliwość oddania jednego głosu, a im więcej głosów, tym większa szansa na plac zabaw.
Cała społeczność szkolna z Ryczowa prosi o codzienne głosowanie i rozpropagowanie akcji.
Głosuj na nas codziennie
od 5 maja do 30 czerwca 2016 r.
Wejdź na stronę internetową szkoły: www.spryczow.iap.pl
WAKACYJNE PRZEDZKOLE
Dyrektorzy Zespołów Szkolno-Przedszkolnych w Bachowicach, Ryczowie i Spytkowicach ogłaszają rekrutację do wakacyjnego przedszkola w Gminie Spytkowice.Uczestnikami wakacyjnego przedszkola mogą być dzieci uczęszczające do przedszkoli w oddziałach 3,4-latków oraz 5,6-latków w Bachowicach, Ryczowie i Spytkowicach w roku szk. 2015/2016.
Rodzice/opiekunowie prawni ubiegający się o miejsce w przedszkolu, powinni wypełnić deklarację zapisu i złożyć w sekretariacie szkoły. Deklarację można pobrać ze stron internetowych szkół lub z sekretariatu szkoły.
Rekrutacja trwa od 12 maja do 01 czerwca 2016r. Wypełnione deklaracje należy złożyć w szkole w godzinach pracy sekretariatu.
Przypominamy o możliwości weryfikacji danych
producentów świń i mleka w ARiMR
RAPORT Z PREKONSULTACJI SPOŁECZNYCH
WIELOWARIANTOWA KONCEPCJA Z DECYZJĄ ŚRODOWISKOWĄ BUDOWY POŁĄCZENIA DROGOWEGO POMIĘDZY DROGĄ KRAJOWĄ NR
28 I DROGĄ KRAJOWĄ NR 79 ZATOR-SPYTKOWICE-ALWERNIA-WĘZEŁ RUDNO-WOLA FILIPOWSKA
Z A W I A D O M I E N I E
obwieszczenie o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
zawiadamiam,
że na wniosek Gminy Spytkowice ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice działającej przez pełnomocnika Dariusza Bednarczyka Biuro Inżynierskie BTB ul. Rzemieślnicza 1, 30-636 Kraków, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pod nazwą Rozbiórka i budowa mostu na potoku Spytkowickim w ciagu drogi gminnej ul. Sosienki w miejscowości Spytkowice zlokalizowanej na terenie położonym w gminie Spytkowice, w miejscowości Spytkowice na działkach o numerach ewidencyjnych 368/1, 2882/3, 4536/1, 4863/21INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI
OBWIESZCZENIE
Informacja dotycząca narady z dnia 26.05.2014r. w sprawie pisma Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Wydział Polityki Społecznej z dnia 07.05.2014r. nr WP-V.4102.3.2014 dotyczące wejścia w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów realizująca wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 5 grudnia 2013r. sygn. Akt K 27/13 oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych zawierającą harmonogram podwyższenia świadczenia pielęgnacyjnego począwszy od 1 maja 2014
dot. ustawy z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych zawierającą harmonogram podwyższenia świadczenia pielęgnacyjnego począwszy od 1 maja 2014 Ustawa z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych (Dz. U z 2014r. poz. 559) weszła w
życie w dniu 1 maja 2014r. Celem tej ustawy jest podwyższenie świadczenia pielęgnacyjnego dla rodziców
opiekujących się niepełnosprawnym dzieckiem, których w naszej gminie jest 25 oraz dla rodzeństwa którzy opiekują
się niepełnosprawnym bratem, a których rodzice nie żyją , takich osób w naszej gminie jest 2. Łącznie w naszej
gminie na dzień sporządzenia informacji świadczenie pielęgnacyjne pobiera 27 osób. W dniach 6 i 7 maja 2014r.
tut. Ośrodek z urzędu wszczął postępowanie i dokonał zmiany decyzji dla wszystkich osób pobierających
świadczenie pielęgnacyjne na następujące kwoty:
- w okres od 1 maja 2014r. do 31 grudnia 2014r. - wysokość świadczenia 800,00 zł
- w okresie od 01 stycznia 2015r. do 31 grudnia 2015r. - wysokość świadczenia 1200,00 zł
- w okresie od 01 stycznia 2016r. do daty ważności orzeczenia - wysokość świadczenia 1300,00 zł
Informacja dotycząca narady z dnia 26.05.2014r. w sprawie pisma Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Wydział Polityki Społecznej z dnia 07.05.2014r. nr WP-V.4102.3.2014 dotyczące wejścia w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów realizująca wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 5 grudnia 2013r. sygn. Akt K 27/13 oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych zawierającą harmonogram podwyższenia świadczenia pielęgnacyjnego począwszy od 1 maja 2014
dot. ustawy z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów realizującą wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 5 grudnia 2013r. sygn. Akt K 27/13Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów realizująca wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 5 grudnia 2013r. sygn. Akt K 27/13 (Dz. U z 2014r. poz. 567) weszła w życie 15 maja 2014r. Celem tej ustawy jest realizacja wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 5 grudnia 2013 r. (sygn. akt K 27/13), w którym Trybunał Konstytucyjny uznał, że art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 1548) jest niezgodny z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Na skutek nowelizacji przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1456, z późn. zm.), dokonanej ustawą z dnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw, prawo do świadczenia pielęgnacyjnego nabytego na podstawie ostatecznych i bezterminowych decyzji administracyjnych wygasało z mocy prawa 30 czerwca 2013 r. To znaczy, że od 1 lipca 2013 r. część osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne na dotychczasowych zasadach nie mogła z niego korzystać, ponieważ zmodyfikowane ustawą zmieniającą przesłanki nabycia świadczenia wyłączyły te osoby z kręgu uprawionych. Ustawa określa warunki nabywania oraz zasady ustalania i wypłacania zasiłków dla opiekunów osobom, które utraciły prawo do świadczenia pielęgnacyjnego z dniem 1 lipca 2013 r. w związku z wygaśnięciem z mocy prawa decyzji przyznającej prawo do świadczenia pielęgnacyjnego.
Ustawa ta nałożyła na organy właściwe, które do 30 czerwca 2013r. wypłacały świadczenie pielęgnacyjne do poinformowania osób, którym od 1 lipca 2013r. utraciła prawo do świadczenia pielęgnacyjnego o możliwości złożenia wniosku o przyznanie zasiłku dla opiekuna oraz o warunkach nabywania do niego prawa. Na sporządzenie takich informacji organy właściwe mają zgodnie z ustawą 14 dni od dnia wejścia w życie ustawy.
W tut. Ośrodku informacje te zostały sporządzone w dniu 15 maja 2014r. i w tym samym dniu zostały wysłane pocztą za potwierdzeniem odbioru do 42 osób, 2 osoby odebrały te informacje osobiście w dniach 15 i 16 maja 2014r. w tut. Ośrodku. W sumie osób, które mogą nabyć prawo do zasiłku dla opiekunów w naszej gminie jest 44. Osoby te zgodnie z w/w ustawą mają 4 miesiące na złożenie wniosku o wypłatę tych zasiłków. Na dzień sporządzenia niniejszej informacji wnioski o wypłatę zasiłku dla opiekunów złożyło już 26 osób. W chwili obecnej trwa gromadzenie materiałów dowodowych niezbędnych do ustalenia prawa do zasiłku dla opiekunów. Pierwsze wypłaty zasiłków dla opiekunów przewiduje się na miesiąc czerwiec 2014r.
Przykład: Pan X do dnia 30.06.2013r. pobierał świadczenie pielęgnacyjne. W okresie od 01.07.2013r. sprawował opiekę nad niepełnosprawną osobą i w okresie tym nie pracował, nie pobierał specjalnego zasiłku opiekuńczego i spełniał pozostałe warunki niezbędne do uzyskania prawa do świadczenia pielęgnacyjnego na mocy ustawy na dzień 31.12.2012r. Dla takiej osoby wypłata zasiłku dla opiekuna będzie kształtowało się następująco:Miesiąc | Zasiłek | Odsetki od | Odsetki do | Kwota odsetek |
Lipiec 2013 | 520 zł | 1.08.2013 | 15.05.2014 | 53,34 zł |
Sierpień 2013 | 520 zł | 1.09.2013 | 15.05.2014 | 47,60 zł |
Wrzesień 2013 | 520 zł | 1.10.2013 | 15.05.2014 | 42,04 zł |
Październik 2013 | 520 zł | 1.11.2013 | 15.05.2014 | 36,30 zł |
Listopad 2013 | 520 zł | 1.12.2013 | 15.05.2014 | 30,74 zł |
Grudzień 2013 | 520 zł | 1.01.2014 | 15.05.2014 | 25,00 zł |
Styczeń 2014 | 520 zł | 1.02.2014 | 15.05.2014 | 19,26 zł |
Luty 2014 | 520 zł | 1.03.2014 | 15.05.2014 | 14,08 zł |
Marzec 2014 | 520 zł | 1.04.2014 | 15.05.2014 | 8,33 zł |
Kwiecień 2014 | 520 zł | 1.05.2014 | 15.05.2014 | 2,78 zł |
Do 14 maja 2014 | 242,70 zł | 520,00 zł / 30 dni x 14 dni do dnia wejścia w życie ustawy | ||
Suma | 5442,70 zł | 279,57 zł |
Nadmienić trzeba, że ustawa ta dotyczy tylko osób, które w dniu 1 lipca 2013r. utraciły prawo do świadczenia pielęgnacyjnego. Nowe osoby, które chciałyby się ubiegać o świadczenia w związku z opieką nad niepełnosprawną osobą mogą to robić, ale na przepisach dotychczasowych czyli mogą składać wnioski o świadczenie pielęgnacyjne (rodzic opiekujący się niepełnosprawnym dzieckiem, brat, siostra opiekujący się niepełnosprawnym rodzeństwem w przypadku śmierci obojga rodziców jeżeli niepełnosprawność powstała w trakcie nauki w szkole lub do 18 roku życia) lub specjalny zasiłek opiekuńczy (dziecko opiekujące się niepełnosprawnym rodzicem, wnuk opiekujący się niepełnosprawnym dziadkiem, żona, mąż opiekujący się niepełnosprawnym małżonkiem jeżeli faktycznie rezygnują z zatrudnienia w celu sprawowania tej opieki).
INFORMACJA
O OBOWIĄZKU I PROCEDURACH PRZYŁĄCZENIA NIERUCHOMOŚCI DO SIECI KANALIZACJI SANITARNEJ
Na podstawie Uchwały Nr VI/57/15 Rady Gminy Spytkowice z dnia 27 maja 2015 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Spytkowice w zakresie projektów Statutów Sołectw Wójt Gminy Spytkowice o g ł a s z a konsultacje z Mieszkańcami Gminy Spytkowice projektu zmian w Statutach Sołectw Gminy Spytkowice stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia,
który jest dostępny:Zachęcam wszystkich Mieszkańców do analizy projektu i proszę o wnoszenie opinii i uwag na piśmie poprzez Dziennik Podawczy Urzędu Gminy
w terminie do dnia 8 września 2015 roku
Wójt Gminy Spytkowice informuje, że wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej należy składać w terminie do 31 sierpnia 2015 roku.
Do wniosku należy dołączyć faktury VAT dokumentujące zakup oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2015 r. do 31 lipca 2015 r.
Wójt Gminy Spytkowice informuje, że zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) w dniach od 06.08.2015 r. do 07.09.2015 r. wyłożony jest do publicznego wglądu spis inwentaryzacyjny mienia podlegającego komunalizacji obejmującego działki o numerach ewidencyjnych: 4206/2 o pow. 0,1043 ha, 4219 o pow. 0,0536 ha, 4263 o pow. 0,6042 ha, 4290 o pow. 0,4280 ha, 4292 o pow. 0,1788 ha, 4293 o pow. 0,0611 ha, 4302 o pow. 0,1226 ha, 4336 o pow. 0,4826 ha, 4337 o pow. 0,0665 ha, położone w Bachowicach - objęte księgą wieczystą KR1W/00096030/8.
Karta inwentaryzacyjna Nr 1 oraz dokumenty dotyczące przejmowanych nieruchomości są do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu Gminy Spytkowice - Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska, w godzinach pracy tj. (poniedziałek, wtorek, czwartek od godz. 730 do godz. 1530, środa od godz. 730 do godz. 1700, piątek od godz. 730 do godz. 1400).
Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. l3a ust. 2 Ustawy o lasach w bieżącym roku w lasach wszystkich form własności, w tym także w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, na terenie całego kraju, rozpoczyna się wykonanie - w cyklu 5-letnim (lata 2015-2019) - opracowania pod nazwą Wykonanie Wielkoobszarowej Inwentaryzacji Stanu Lasu w kraju w la/ach 2015-2019.
Celem tego opracowania jest określenie, a następnie monitorowanie stanu lasu oraz tempa i trendu zachodzących w nim zmian. Wyniki inwentaryzacji będą wykorzystywane wyłącznie dla celów statystycznych, które poza dostarczaniem danych o lasach polskich dla sprawozdawczości krajowej i międzynarodowej, banku danych o lasach będą również służyły formułowaniu, realizacji i oceny polityki leśnej Państwa.
Prace w poszczególnych latach S-letniego:) cyklu obejmą 20% powierzchni lasćw i będą polegały na pomiarach i obserwacjach na stałych powierzchniach próbnych zakładanych w tzw. traktach rozmieszczonych w sieci 4x4 km.
Prace związane z realizacją tego przedsięwzięcia będą wykonywane przez przedsiębiorstwo państwowe Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (oddziały w: Białymstoku, Brzegu, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Poznaniu, Przemyślu, Radomiu, Szczecinku i Warszawie).
W związku z powyższym uprzejmie proszę o poinformowanie właściwych służb oraz właścicieli lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa o pracach związanych z wielkoobszarową inwentaryzacją stanu lasu w celu umożliwienia pracownikom wyżej wymienionego przedsiębiorstwa państwowego wstępu na teren lasów oraz założenia w nich powierzchni próbnych według .zasad określonych w Instrukcji wykonywania wielkoobszarowej inwentaryzacji sianu lasu zatwierdzonej przez Ministra Środowiska w dniu 27 lutego 2015 r. a następnie dokonywania cyklicznych pomiarów na tych powierzchniach.
Prace terenowe, w każdym roku S-letniego cyklu, będą wykonywane w miesiącach: czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu.
Będę zobowiązany za poinformowanie Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody w Ministerstwie Środowiska o podjętych działaniach.
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 4/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA RYCZÓW ODBYTEGO W DNIU 9 LISTOPADA 2014 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 4/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA PÓŁWIEŚ ODBYTEGO W DNIU 9 LISTOPADA 2014 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 4/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA LIPOWA ODBYTEGO W DNIU 8 LISTOPADA 2014 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 5/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA BACHOWICE ODBYTEGO W DNIU 9 LISTOPADA 2014 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
Wójt Gminy Spytkowice
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2015 roku
INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW POSIADAJĄCYCH ZEZWOLENIE
NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Urząd Gminy Spytkowice przypomina Przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Spytkowice na podstawie stosownych zezwoleń o obowiązku wniesienia opłaty do 31 stycznia 2015 roku za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przypadającej na rok 2015 wraz z pisemnym oświadczeniem o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim (zgodnie z art. 11? ust.4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,( Dz. U. z 2012 poz.1356 z późniejszymi zmianami).
Nie złożenie oświadczenia lub nie dokonanie opłaty za zezwolenia w terminach wymienionych ustawowo spowoduje wygaśnięcie zezwolenia z mocy prawa.
Wpłaty można dokonać bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego w Spytkowicach bez ponoszenia dodatkowych opłat gotówką lub przelewem na konto Urzędu Gminy w Spytkowicach ul. Zamkowa 12 34 -116 Spytkowice w BPS/o Spytkowicenr konta bankowego - 91 8112 0008 0030 0214 2000 0010
z adnotacją, że jest to I rata opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu w roku 2015.I N F O R M A C J A DLA ROLNIKÓW
Wójt Gminy Spytkowice informuje, że wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej należy składać w terminie do 28 lutego 2015 roku.
Do wniosku należy dołączyć faktury VAT dokumentujące zakup oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2014 r. do 31 stycznia 2015 r.
Lp. | Nazwa Klubu Sportowego | Nazwa zadania | Wysokość udzielonej dotacji |
1 | LKS "ASTRA" Spytkowice | Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu na terenie miejscowości Spytkowice poprzez: prowadzenie szkolenia sportowego, organizację i uczestnictwo w rozgrywkach i zawodach, współzawodnictwo sportowe w dyscyplinie sportowej, jaką jest piłka nożna | 43.300 zł |
2 | LKS "ORZEŁ" Ryczów | Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu przez udział w rozgrywkach piłki nożnej oraz prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży z terenu Gminy Spytkowice ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Ryczów | 36.300 zł |
3 | LKS "BOROWIK" Bachowice | Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu na terenie miejscowości Bachowice poprzez udział w rozgrywkach oraz prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży w zakresie piłki nożnej | 35.300 zł |
4 | WKS "VICTORIA" Półwieś | Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu poprzez udział w rozgrywkach piłki nożnej oraz prowadzenie szkolenia sportowego dzieci i młodzieży z terenu gminy ze szczególnym uwzględnianiem miejscowości Półwieś | 17.100 zł |
5 | KTS "VICTORIA SPYTKOWICE" | Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu w Gminie Spytkowice poprzez prowadzenie szkolenia sportowego dla dzieci, młodzieży i dorosłych z tenisa stołowego, udział w zawodach sportowych oraz poprawę warunków uprawiania sportu | 8.000 zł |
Razem: |
140.000 zł |
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 6/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA SPYTKOWICE ODBYTEGO W DNIU 8 LISTOPADA 2015 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
O G Ł O S Z E N I E
Na podstawie Uchwały Rady Gminy Spytkowice Nr XIII /93/03 z dnia 12 listopada 2003 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Spytkowice w zakresie projektów Statutów Sołectw
Wójt Gminy Spytkowice
o g ł a s z a
konsultację z Mieszkańcami Gminy Spytkowice projektu zmian w Statutach Sołectw Gminy Spytkowice stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia,
Zachęcam wszystkich Mieszkańców do analizy projektu i proszę o wnoszenie zgłoszeń, uwag i opinii na piśmie
w terminie do dnia 5 lutego 2015 roku
INFORMACJA
DO PROTOKOŁU NR 4/14 Z ZEBRANIA WIEJSKIEGO SOŁECTWA MIEJSCE ODBYTEGO W DNIU 8 LISTOPADA 2014 ROKU
Na podstawie § 13 pkt. 10 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr VI/25/11 Rady Gminy Spytkowice z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: nadania Statutów Sołectw dla Gminy Spytkowice:
"każdy uczestnik zebrania wiejskiego po zapoznaniu się ze sporządzonym protokołem, może zgłaszać pisemne uwagi do jego treści w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego wyłożenia".
O G Ł O S Z E N I E
Wójt Gminy Spytkowice informuje, że zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.) w dniach od 24.03.2014 r. do 24.04.2014 r. wyłożony jest do publicznego wglądu spis inwentaryzacyjny mienia podlegającego komunalizacji obejmującego nieruchomość oznaczoną w ewidencji gruntów jako działka o numerze ewidencyjnym 4798/3 o powierzchni 0,1348 ha położona w Spytkowicach objęta księgą wieczystą Nr KR1W/00090692/4.
Karta inwentaryzacyjna nr 1 oraz dokumenty dotyczące przejmowanej nieruchomości są do publicznego wglądu w tutejszym Urzędzie (pok. nr 15) w godzinach pracy tj. środy od godz. 9.00 - 17.00 pozostałe dni od godz. 7.30 - 15.30 .
WÓJT
mgr Mariusz Krystian
ZAWIADOMIENIE
W związku z opracowaniem projektu pn.:
"Wielowariantowa koncepcja z decyzją środowiskową budowy połączenia drogowego pomiędzy drogą krajową nr 28 i drogą krajową nr 79 Zator - Spytkowice - Alwernia - Węzeł Rudno - Wola Filipowska"
W dniu 9 maja 2014 r. o godzinie 17:00 w sali widowiskowej Urzędu Gminy w Spytkowicach, ul. Zamkowa 12, odbędzie się spotkanie informacyjne w ramach konsultacji społecznych. Spotkanie ma na celu zasięgnięcie opinii mieszkańców oraz właścicieli gruntów, na których będzie zlokalizowana ww. inwestycja.
Przedstawiciele biura projektowego IVIA Sp. z o.o. przy udziale Inwestora przedstawią i omówią planowane warianty przebiegu inwestycji.
Wnioski dotyczące przedsięwzięcia można składać osobiście na spotkaniu w dniu 09.05.2014r. lub drogą pocztową, mailową(w postaci skanu) w okresie od 6 maja do 20 maja 2014 r.
na poniższe adresy:
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, ul. Głowackiego 56, 30-085 Kraków
e-mail: a.zieba@zdw.krakow.pl bądź przesłać faksem:(12) 44 65 841;
- IVIA Sp. z o.o., ul. Jaskrowa 15, 43-382 Bielsko Biała
e-mail: lklys@ivia.pl bądź przesłać faksem: (33) 822 46 67;
- Urząd Gminy Spytkowice, ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice (na dziennik podawczy)
Zaprasza się wszystkich zainteresowanych do udziału w spotkaniu.
Warianty przebiegu planowanej drogi wraz z formularzem wniosku będą dostępne na stronach internetowych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie: www.zdw.krakow.pl, biura projektowego IVIA: www.europrojekt.bielsko.pl i Urzędu Gminy Spytkowice: www.spytkowice.net.pl od 5 maja 2014 r.
Załącznik:
Mapa ewidencyjna
Warianty przebiegu planowanej drogi
Wniosek - wersja doc
Wniosek - wersja pdf
Do 25 czerwca br. można składać wnioski o dopłatę do materiału siewnego w Agencji Rynku Rolnego.
Jeszcze tylko do 25 czerwca 2014 r. można ubiegać się o dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany, dotyczące materiału siewnego - zbóż ozimych i jarych, roślin strączkowych, ziemniaka, mieszanek zbożowych i pastewnych - zakupionego i zużytego do siewu lub sadzenia w terminie od dnia 15 lipca 2013 r. do 15 czerwca 2014 r.
Głównym celem udzielania takich dopłat jest zwiększenie zużycia kwalifikowanego materiału siewnego, a tym samym podniesienie poziomu jakości uzyskiwanej produkcji roślinnej. Dopłatami nie są objęte uprawy przeznaczone na przedplon lub poplon oraz uprawy ziemniaka odmiany genetycznie modyfikowanej AMFLORA.
Stawki dopłat do 1 ha powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany wynoszą odpowiednio:
- 100 zł w przypadku zbóż, mieszanek zbożowych i pastewnych,
- 160 zł w przypadku roślin strączkowych,
- 500 zł w przypadku ziemniaków.
Producenci rolni, którzy zużyją do siewu lub sadzenia materiał siewny kategorii elitarny lub kwalifikowany na gruntach rolnych będących w ich posiadaniu, mogą się ubiegać o przyznanie dopłaty mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie. Wnioskodawca, ubiegający się o dopłatę powinien posiadać, działki rolne, na których uprawiane są gatunki roślin objęte dopłatami o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 1 ha, a powierzchnia działki rolnej obsianej/obsadzonej materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany nie może być mniejsza niż 0,10 ha.
Ważne, aby wniosek wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi zakup materiału siewnego został złożony:Należy pamiętać, że bez względu na formę i cel pomocy otrzymanej w ramach pomocy de minimis w rolnictwie, całkowita kwota tej pomocy nie może przekroczyć 15 000 euro dla producenta rolnego w okresie trzech lat obrotowych, przy czym jeśli producent rolny jest powiązany osobowo lub kapitałowo z innym/i podmiotem/ami to limit 15 000 euro należy odnieść do "jednego przedsiębiorstwa" w rozumieniu art. 2 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013.
Szczegółowe warunki uzyskania dopłaty oraz formularz wniosku są dostępne na stronie internetowej ARR www.arr.gov.pl. Wszelkie informacje dotyczące ww. mechanizmu można uzyskać w Oddziale Terenowym Agencji Rynku Rolnego w Krakowie, przy ul. Mogilskiej 104, 31-546 Kraków lub pod numerami telefonów: 12/424-09-51,12/424-09-62.